Frågor och svar

Här har vi samlat några frågor och svar om Tema Renrum 2025

Först kommer allmänna frågor och längre ner finns frågor inför ditt deltagande.

Om du inte hittar din fråga, vänligen kontakta oss på info@rentforum.se

Allmänna frågor

Tema Renrum 2025 pågår under 2 dagar, 25 – 26 november 2025.

Evenemanget arrangeras på på Scandic InfraCity i Upplands Väsby, Stockholm.

Observera att det inte går att delta digitalt, dvs. det går endast att delta på plats under Tema Renrum 2025.

Adress till hotellet där Tema Renrum 2025 anordnas:

Scandic Infra City
Kanalvägen 10
194 61 Upplands Väsby Stockholm
Sverige
Telefon: +46 8 517 344 00
E-post: infracity@scandichotels.com

https://www.scandichotels.se/infracity

 

Ni anmäler er till Tema Renrum 2025 genom att fylla i formuläret på sidan
Anmälan och Priser där ni även ser priserna.

  • Tillträde till alla föreläsningar
  • Tillträde till utställningen – träffa branschens leverantörer!
  • Mingel i utställningen, tisdagen 25/11 efter sista föreläsningen, med buffé och dryck
  • Lunch
  • Fika
  • Digitalt kursmaterial (pdf)
  • Kursintyg

Ni anmäler er som vanligt genom att fylla i formuläret på Anmälan och Priser och anger där namn och e-postadress för de deltagare som ni vet ska komma.

Om ni sedan vill lägga till (ytterligare) deltagare och meddela namn och e-postadress senare (OBS! Endast möjligt vid anmälan före den 25 oktober 2025), så gör ni det i meddelandefältet (Message

I meddelandefältet skriver ni då antalet deltagare samt om det gäller båda dagarna eller om det gäller en av dagarna (ange då även vilken av dagarna).

T.ex. kan ni skriva:

  • 3 deltagare för båda dagarna“, eller
  • 4 deltagare för båda dagarna, 2 deltagare för endast tisdagen“, eller
  • Ytterligare 1 deltagare för båda dagarna” (om ni t.ex. vet två namn på deltagare men vill lägga till ytterligare en)

Därefter behöver ni bara meddela oss namn samt e-postadresser för samtliga deltagare före den 15 november 2025, genom att skicka uppgifterna tillsammans med numret på er orderbekräftelse till tr@rentforum.se

– Läs våra fullständiga villkor för mer information

 

Om ni fortfarande har funderingar kring hur ni ska göra så får ni gärna höra av er till oss på tr@rentforum.se så hjälper vi er!

Om ni behöver en offert till ert inköpssystem, vänligen fyll i formuläret på https://www.rentforum.se/tema-renrum/anmalan/ och skriv i kommentarsfältet att ni behöver en offert. Då skickar vi en offert som ni kan lägga in i ert inköpssystem, och när vi därefter får en inköpsanmodan/inköpsorder från er så skickar vi en orderbekräftelse till er.

Hör av er till oss på info@rentforum.se om ni har några frågor

Tyvärr kan vi inte ta emot kortbetalningar, utan endast betalning mot faktura.
 
För att anmäla er, vänligen fyll i formuläret på https://www.rentforum.se/tema-renrum/anmalan/ så skickar vi sedan en orderbekräftelse. Behöver ni en offert innan ni får en orderbekräftelse så skriver ni det i kommentarsfältet vid anmälan (om ni tex behöver skapa en inköpsanmodan för att få fram ett PO)

Hör gärna av er till oss på info@rentforum.se om ni har några frågor

Endast betalande deltagare och utställarrepresentanter får besöka utställningen på Tema Renrum, se vår Anmälningssida för att anmäla dig och läsa mer om våra priser och villkor.

Tyvärr är anmälan på plats inte möjligt, så vi ber er att anmäla er i god tid – Sista dagen för anmälan är 20 november 2025

Klicka här för att anmäla er här!

Tema Renrum är endast ett fysiskt evenemang (på Scandic Infra City), så dessvärre går det inte att delta digitalt på Tema Renrum.

Boende ingår inte i kursavgiften utan bokas och betalas separat av respektive kursdeltagare.

Läs mer här: Hotell – Boende

Vi kommer att försöka meddela på anmälningssidan när det blir fullbokat, men skulle det mot förmodan bli fullbokat under tiden som ni håller på att registrera er för Tema Renrum 2025, så meddelar vi er om att det blivit fullbokat via mail, och frågar om ni vill hamna på en väntelista.

Om det sedan skulle uppstå en möjlighet för oss att ta emot anmälningar igen så hör vi av oss i tur och ordning till de som är på väntelistan, som då får ta ställning till ett deltagande.

Vårt tips är: Vänta inte med att anmäla er! Läs mer och anmäl er på sidan
Anmälan och Priser

Du kan prenumerera på vår kostnadsfria webbtidning RenaRum och kryssa i att du vill få reklam om Tema Renrum så får du både det senaste om Tema Renrum och det senaste från branschen!

Du kan även följa Rentforum.se på LinkedIn genom att klicka här

Du hittar villkoren på vår Anmälningssida – Läs mer här

 

Vår hantering av personuppgifter hittar du härPrivacy Policy

 

Om du har frågor om våra villkor samt hantering av lämnade personuppgifter, vänligen maila oss på info@rentforum.se

Frågor inför ditt deltagande

Registreringen öppnar kl 09.00 på tisdagen den 25 november.

Första föreläsningen börjar kl 10, men vi rekommenderar er att komma tidigare då det kan bli kö i registreringen (samt att ni får tid att äta fralla och dricka lite kaffe innan allt drar igång)

Ha gärna ditt referensnummer redo så går allt snabbare!

Dagsprogrammen hittar du här:
> Föreläsningar | Presentations

Sista föreläsningen slutar senast kl 16:30 onsdagen 26 november

Dagsprogrammen hittar du här: Föreläsningar | Presentations

 

Korta svaret är: Nej

Det är bara att hänga med under programmet på tisdagen och vips är du på Minglet i utställningen efter sista föreläsningen på tisdagen (då Minglet ingår i din deltagaravgift). På Minglet bjuder vi på mat och dryck, och du har tid att nätverka och göra klart tipsrundan, så avsätt gärna tid för att stanna kvar.

Om du däremot av någon anledning inte kan var med på Minglet så får du gärna meddela oss före den 15 november, så att vi kan minska matsvinnet och därmed minska vår miljöpåverkan.

Är du osäker på om du kan eller inte? Då behöver du inte meddela oss det, så hoppas vi att du kommer att kunna vara med!

En anmälan till Tema Renrum är bindande och går dessvärre inte att avboka, – Läs våra fullständiga villkor för mer information

Före den 15 november 2025 så kan ni däremot ändra deltagare utan extra kostnad* om det behövs, vänligen maila oss på tr@rentforum.se och meddela namn och epost för ny(a) deltagare, samt vilken (vilka) deltagare som ska ersättas. Dock kan ni inte dela upp en deltagaravgift på olika personer eller dagar, då 1 deltagaravgift gäller för 1 person, läs mer i våra villkor

 

* Se fullständiga villkor för mer information. Vid ändring fr.o.m. 15 november 2025 utgår en administrativ avgift på SEK 500:- exkl. moms per ändrad deltagare.

Dessvärre är detta inte möjligt, utan då måste din kollega anmäla sig separat, läs mer på vår anmälningssida
 
Anmälan är bunden till respektive deltagare och kan inte delas upp mellan olika personer eller dagar (läs mer i våra villkor, samt i ditt bekräftelsebrevet du mottagit).

Om du eller en kollega har blivit sjuk innan eventet har börjar så kan ni skicka 1 annan person som ersätter deltagaren som blivit sjuk, dock inte dela upp mellan två olika personer, dvs. ni kan inte ersätta den sjuka deltagaren med person A på tisdagen och person B på onsdagen.

Vi kan dessvärre inte återbetala något om du blir sjuk, och inte heller ge tillgodokvitto för framtida deltagande. 

För att skicka någon annan:

  1. Skicka namn och e-postadress för den nya deltagaren, samt personen som den ersätter, till oss på info@rentforum.se
  2. Den nya deltagaren kommer till registreringen och uppger den sjuka deltagarens referensnummer och namn, samt att den nya deltagaren ersätter den sjuka deltagaren. OBS. Ni måste först maila namn och epostadress för den nya deltagaren samt uppgifter för den sjuka deltagaren, innan ni kommer.
  3. Sedan ordnar vi en ny namnbricka när ni är på föreläsningarna.

Läs gärna mer om vad som gäller i våra villkor

Vänligen hör av dig till oss på info@rentforum.se om ni har några frågor kring detta.

Vid anmälan ska du ha fått ett bekräftelsemail direkt efter anmälan (inom 1 timme), och sedan en orderbekräftelse inom 20 arbetsdagar.

Vänligen hör av dig till oss genom att maila oss på info@rentforum.se så hjälper vi dig!

Det finns personal i registreringen under hela evenemanget, så det går bra att anlända senare än klockan 10. 

Detsamma gäller om du endast ska delta på onsdagen
och inte kan komma förrän efter kl 8.30.

Ni kan parkera både i Garaget som ligger i anslutning till hotellet (bakom), eller utanför hotellet, Läs mer om priser för parkering här 

För att komma till Tema Renrum 2025 med kollektivtrafik kan du ta

  • Pendeltåg till Rotebro station eller Upplands Väsby från Stockholm Central eller Arlanda, därefter buss sista biten. Läs mer på SL.se eller om ni reser från Uppsala se ul.se
  • Kostnadsfri shuttlebus som går mellan Bredden (området där Scandic Infra City ligger) och Rotebro Station (pendeltåg) under arbetsdagar.

Du hittar mer information om hur du hittar till Bredden (området där Scandic Infra City ligger) på https://nyabredden.se/

För att enklast planera resan med kollektivtrafiken till Scandic Infra City, använd SL:s reseplanerare. Om du reser från Uppsala kan du ta pendeln – för mer information, besök ul.se.

På grund av GDPR så kan vi dessvärre inte dela ut några deltagarlistor.

Det stämmer – Enbart digitalt kursmaterial ingår då vi vill minska på vår miljöpåverkan i den mån det går.

Om du trots allt vill ha en fysisk kopia av kompendiet på Tema Renrum 2025 så behöver du ladda ner och själv skriva ut kompendiet innan du anländer till evenemanget. 

Eventuella tillägg/ändringar till kursmaterialet, som föreläsarna gör i samband med evenemanget, kommer att läggas upp i efterhand via samma länk.

 

När du är anmäld så kommer du att få en länk via mail* till sidan där kompendiet finns att läsa/ladda ner/skriva ut. 

När du laddat ner kompendiet kan du skriva ut det om du önskar och ta med på Tema Renrum.

OBS! Det kommer inte att delas ut något kursmaterial eller kompendium på evenemanget, så glöm inte att skriva ut innan du kommer till Tema Renrum om du vill ha det i pappersform.

 

* Mail med länk skickades med i första bekräftelsemailet som personen som anmälde dig/er fick. Efter sommaren kommer vi även att börja skicka ut individuell information till deltagarna, där vi inkluderar länk och lösenord.


Om du får problem med att ladda ner pdf:en, vänligen kontakta oss på info@rentforum.se 

Vänligen hör av dig till oss på info@rentforum.se med din fråga så hjälper vi dig!

Vi skickar ut information och registreringsnummer till deltagarna efter sommaren som tidigast. Det kan även ta någon/några dagar innan det skickas efter anmälan.

Om du inte fått något:

  1. Prata med dina kollegor om de fått någon information
  2. Ta sedan gärna en titt i din skräppost för att se om du har fått något mail från tr@rentforum.se (eller johan@rentforum.se om du är utställare)
  3.  Vänligen kontakta oss på info@rentforum.se om du inte hittar något mail från oss i din inkorg eller skräppost, så hjälper vi dig!

Du hittar all information i våra Praktiska detaljer, se här som du kan komma åt via lösenordet vi skickat till er via mail. Där registrerar du även era representanter, skickar in er tipsfråga osv.

Om du har andra frågor, eller vill lägga till ytterligare representanter – vänligen maila Johan johan@rentforum.se

Priser och anmälan

General questions

Tema Renrum 2025 takes place during 2 days, November 25 – 26, 2025 at Scandic Infra City in Upplands Väsby, Stockholm, Sweden. 

Please note that it is not possible to participate digitally, i.e. it is only possible to participate on site during the Tema Renrum 2025.

Address tio the hotel where Tema Renrum 2025 takes place:

Scandic Infra City
Kanalvägen 10
194 61 Upplands Väsby, Stockholm
Sweden
Telefon: +46 8 517 344 00
E-mail: infracity@scandichotels.com

https://www.scandichotels.se/infracity

 

You register for Tema Renrum 2025 by filling in the form on the page Anmälan & Priser | Registration & Pricing where you can also see the prices.

  • Access to all the Presentations
  • Access to the Exhibition – meet the industry suppliers!
  • The Mingle in the exhibition, on Tuesday the 25th after the last presentation, with food and drink.
  • Lunch
  • “Fika” (coffee/tea/sweets)
  • Digital hand-outs (pdf)
  • Course certificate

You register as usual by filling in the form on Registration & Pricing and entering the names and e-mail addresses of the participants that you know will be coming.

If you then want to add (additional) participants and notify the name and email address later (NOTE! Only possible when registering before October 25, 2025), you do so in the message field when filling out the form.

In the message field, you then write the number of participants and whether it applies to both days or whether it applies to one of the days (then also state which of the days).

For example. can you write:
  • 3 participants for both days“, or
  • 4 participants for both days, 2 participants for Tuesday only“, or
  • Additional 1 participant for both days” (e.g. if you know two names of participants but want to add one more)

After that, you only need to notify us of the names and email addresses of all participants before November 15, 2025, by sending the information together with the number on your order confirmation to tr@rentforum.se

Read our full terms and conditions for more information

If you still have questions about how to proceed, please contact us at tr@rentforum.se and we will help you!

 

If you need a quote/oofer for your purchasing system, please fill out the form at https://www.rentforum.se/tema-renrum/anmalan/ and write in the comment field that you need a quote/offer. We will then send you a quote/offer that you can enter into your purchasing system, and when we subsequently receive a purchase request/purchase order from you, we will send you an order confirmation.
 
Please contact us at info@rentforum.se if you have any questions
Unfortunately, we cannot accept card payments, but only payment by invoice.
 
To register, please fill out the form at https://www.rentforum.se/tema-renrum/anmalan/ and we will then send an order confirmation. If you need a quote/offer before you receive an order confirmation, write it in the comments field when registering (if you need to create a purchase request to obtain a PO, for example)
 
Feel free to contact us at info@rentforum.se if you have any questions

The short answer is no, you cannot, not even short visits. 
Only paying participants and paying exhibitor representatives may visit the exhibition at Tema Renrum, see our Registration page to register and read more about our prices and conditions.

Unfortunetely no you cannot

Registration for Tema Renrum 2025 is only open until November 20th 2025 – Please read more and register here in good time since it can become fully booked!

This means that you will need to register prior November 20th 2025 to be able to enter the event. 

Tema Renrum is only a physical event (at Scandic Infra City), so unfortunately it is not possible to participate digitally.

Accommodation is not included in the participation fee, but is booked and paid for separately by the participants.
 

We will try to notify you on the registration page when it is fully booked, but should it be fully booked during the time you are registering for Tema Renrum 2025, we will notify you that it has been fully booked via email, and ask if you want placed on a waiting list.

If an opportunity should then arise for us to accept registrations again, we will contact those on the waiting list in turn, who will then have to decide whether to participate.

Our advice: Register now to secure your spot! 
Read more and register at Registration and Prices

You will find the full terms and conditions on our Registration pageRead more here

 

Our handling of personal data can be found here: Privacy Policy

 

If you have questions about our terms and conditions and handling of submitted personal data, please email us at info@rentforum.se

Questions prior to your participation

Registration opens at 09:00 on Tuesday November 25th.

The first presentation starts at 10 a.m., but we recommend that you arrive earlier as there may be a queue for the registration (as well as giving you time to eat a sandwich and drink some coffee before everything starts)

 

Please have your reference number ready so everything goes more smoothly!

You can find the full daily schedule here: Föreläsningar | Presentations

The last presentation ends at 16:30 on Wednesday 26 November, at the latest

You can find the full daily schedule here: Föreläsningar | Presentations

 

 

The short answer is: No
 
All you have to do is keep up with the program on Tuesday and suddenly you are at Minglet in the exhibition after the last presentation on Tuesday (as Minglet is included in your participation fee). At Minglet we offer food and drink, and you have time to network and finish the quiz walk (Tipsrundan), so please make time to stay.
 
If, however, for some reason you cannot attend Minglet, please let us know before November 15, so that we can reduce food waste and thereby reduce our environmental impact.
 
Not sure if you can attend or not? Then you don’t need to let us know, and we hope you will be able to join us!

A registration for Tema Renrum is binding and unfortunately cannot be cancelled, – Read our full terms and conditions for more information

Before November 15, 2025, however, you can change participants without extra cost* if necessary, please email us at tr@rentforum.se and let us know the name and email of the new participant(s), as well as which participant(s) are to be replaced. Please note that a participation fee cannot be divided between different persons/days, which means that 1 participation fee is for 1 person.

 

* Read our full terms and conditions for more information. In the event of a change of participant(s) after November 14th 2025, an administrative fee of SEK 500 excluding VAT per changed participant is applied and invoiced.

Unfortunately, this is not possible, as your colleague must register separately, read more on our registration page
 
 
A registration is personal and bound to each participant, and cannot therefore be divided between different people or days (read more in our terms and conditions, as well as in your confirmation letter you received).
If you or a colleague has become ill, you can send another participant to replace the one who has become ill. Unfortunately, we cannot refund or give credit for future participation.
 
To send a replacement:
  1. Send the name and email address of the new participant, as well as the person it replaces, to us at info@rentforum.se
  2. The new participant comes to the registration and states the sick participant’s reference number and name, and that the new participant replaces the participant who is ill. NOTE. You must first email the name and email address of the new participant and details of the participant who is ill, before you come.
  3. We will then arrange a new name badge when you listen to the presentations.

Please read more in our terms

Please contact us at info@rentforum.se if you have any questions about this.

When registering, you should have received a confirmation email immediately after registration, and then an order confirmation within 20 working days.

Please contact us by emailing us at info@rentforum.se and we will help you!

Yes!

Registration is staffed throughout the event, so arriving later than 10am is fine.
 
The same applies if you are only going to participate on Wednesday
and cannot arrive until after 8.30.

You can park both in the Garage which is adjacent to the hotel (behind), or outside the hotel, Read more about prices for parking here

To get to Tema Renrum 2025 by public transport, you can take

 

  • Commuter train to Rotebro station or Upplands Väsby from Stockholm Central or Arlanda, then bus for the last part. Read more at SL.se or if you are traveling from Uppsala see ul.se
  • Free shuttle bus that runs between Bredden (the area where Scandic InfraCity is located) and Rotebro Station (commuter train) during working days.
 
You can find more information on how to get to Bredden (the area where Scandic InfraCity is located) at https://nyabredden.se/#hitta
 
To plan the journey by public transport to Scandic InfraCity in the easiest way, use SL’s journey planner. If you are traveling from Uppsala, you can take the shuttle – for more information, visit ul.se.

 

Unfortunately, due to GDPR, we cannot hand out any participant lists.

That’s right – Only digital hand-outs are included as we want to reduce our environmental impact as much as possible.
 
If you still want a physical copy of the compendium at Tema Renrum 2025, you need to download and print the compendium yourself before you arrive at the event.
 
Any additions/changes to the course material, which the lecturers make in connection with the event, will be posted afterwards via the same link.
The “Kompendium” will be uploaded on a participation information page, and you will be able to log in with the password we sent in connection with the information email you received*.
 
You can download the hand-outs by clicking on the arrow in the lower right corner of the pdf-reader on the Kompendium page*.
 
When you have downloaded the Kompendium, you can print it and bring it with you to Tema Renrum if you wish.
 
ATTENTION! No hand-outs or Kompendium will be distributed at the event, so don’t forget to print it before coming to Tema Renrum if you want it in physical form.
 
* Email with a link was sent in the first confirmation email sent to the person who registered you. After the summer we will also send out individual information to each participant, which will include link and password.
 
If you have problems downloading the pdf, please contact us at info@rentforum.se

Please contact us at info@rentforum.se with your question and we will help you!

You will find all the information in our Practical details, which you can access via the password we sent you via email.
 
If you have other questions, or want to add additional representatives – please email Johan johan@rentforum.se

 

Pricing and Registration